علت وصل نشدن به وای فای | عدم اتصال وای فای

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

در دنیای امروزی با چند کلیک ساده و اتصال به اینترنت می توان به دنیای وسیعی از اطلاعات دسترسی داشت. کافیست گوشی هوشمند خود را روشن کنید و به وای فای یا اینترنت موبایل خود متصل شوید تا بتوانید عضو کوچکی از این دنیای عظیم باشید. اما در بسیاری از مواقع به دلایل مختلف ممکن است در اتصالات اینترنت بی سیم و وای فای ما اختلال ایجاد شود و در این مسیر ارتباطی مشکل ایجاد شود.

به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی دلایل عدم اتصال وای فای در دستگاه های مختلف مانند گوشی و لپ تاپ بپردازیم و ببینیم چگونه و از چه راه هایی امکان دسترسی مجدد به شبکه بی سیم وجود دارد.

دلیل عدم اتصال گوشی به وای فای

یکی از راحت ترین راه های اتصال به اینترنت استفاده از گوشی های هوشمند است که با پیشرفت های صورت گرفته در ساخت این دستگاه ها، سرعت و توانایی گوشی ها در اتصال و استفاده از شبکه های وای فای افزایش یافته است. در خانه و محل کار اگر بخواهیم با مودم ADSL خود به اینترنت متصل شویم، با توجه به اینکه گوشی ها به پورت اتصال کابل LAN دسترسی ندارند، تنها راه پیش رو استفاده از اتصالات بی سیم و وای فای است. اما گاهی اوقات گوشی نمی تواند به این شبکه بی سیم متصل شود و به همین دلیل در ادامه می خواهیم به دلیل عدم اتصال گوشی به وای فای بپردازیم و راهکارهایی برای رفع این مشکل ارائه دهیم.

راهنمای حل مشکل عدم اتصال گوشی به وای فای

اگر از اتصال وای فای به دستگاه های دیگر مطمئن هستید و همچنان با خاموش و روشن کردن گوشی امکان اتصال وجود ندارد، گاهی اوقات تنظیمات قبلی DNS به صورت دستی می تواند دلیل این مشکل باشد.

برای غیرفعال کردن DNS روی گوشی به تنظیمات رفته و سپس در قسمت Connections گزینه More Connection setting را انتخاب کنید. در قسمت بعدی Private DNS را انتخاب کرده و آن را خاموش کنید.

عدم اتصال گوشی به وای فای

گاهی اوقات ممکن است به دلیل مشکل در اتصال وای فای با این مشکل مواجه شوید. در این شرایط می توانید با حذف کامل شبکه و اتصال مجدد به آن، این قطعی را برطرف کنید.

برای این کار به تنظیمات گوشی خود رفته و Network and internet را انتخاب کنید.

عدم اتصال به وای فای

پس از اینکه به پنجره بعدی هدایت شدید، در لیست شبکه های وای فای، اینترنت خود را انتخاب کرده و چند لحظه نگه دارید.

گوشی به وای فای وصل نمی شود

در تنظیمات باز شده گزینه Forget را انتخاب کنید و با وارد کردن رمز عبور دوباره به شبکه وای فای متصل شوید.

گوشی به وای فای وصل نمی شود

اگر همچنان در اتصال به وای فای گوشی خود مشکل دارید، تنظیمات شبکه گوشی خود را به طور کامل بازنشانی کنید.

برای بازنشانی کامل تنظیمات گوشی به قسمت تنظیمات مراجعه کنید.

در قسمت تنظیمات گوشی موبایل خود گزینه General management را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

گوشی به وای فای وصل نمی شود

پس از ورود به صفحه بعد بر روی Reset کلیک کنید و با انتخاب Reset network settings تمامی تنظیمات شبکه گوشی خود را ریست کنید.

گوشی به وای فای وصل نمی شود

حتما برای بسیاری از کاربرانی که می خواهند به اطلاعات یا تنظیمات مودم خود دسترسی داشته باشند، اتفاق افتاده است، اما نمی دانند چه کاری انجام دهند یا وارد چه سایتی شوند، به همین دلیل مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

دلیل نصب نکردن لپ تاپ به وای فای
به عنوان یکی از مفیدترین دستگاه ها، لپ تاپ ها برای دسترسی به تمام ویژگی ها نیاز به اتصال به اینترنت دارند. با این حال، اغلب اوقات، اتصال سیمی مستقیم امکان پذیر نیست. در این شرایط بهترین گزینه ممکن اتصال لپ تاپ به وای فای خواهد بود که متاسفانه گاهی اوقات برای اتصال به شبکه وای فای دچار مشکل می شوند. در ادامه مقاله به بررسی علت عدم اتصال لپ تاپ به وای فای می پردازیم و خواهیم دید که با چه روش هایی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

راهنمای حل مشکل عدم اتصال لپ تاپ به وای فای
در مرحله اول، باید مطمئن شوید که شبکه وای فای شما روی دستگاه های دیگر به خوبی کار می کند. به عنوان مثال، اگر گوشی شما به راحتی به شبکه وای فای مورد نظر متصل می شود، باید تنظیمات لپ تاپ را عیب یابی کنید.

برای بررسی اتصال وای فای وارد Control Panel شده و گزینه Network and Internet را انتخاب کنید.

عدم اتصال لپ تاپ به وای فای

در صفحه باز شده گزینه Network and Sharing Center را انتخاب کرده و بر روی گزینه Set up a new connection or network کلیک کنید.

مشکل عدم اتصال وای فای به گوشی

در این مرحله روی Connect to internet کلیک کنید تا اتصال Wi-Fi خود را بررسی کنید.

مشکل عدم اتصال وای فای به لپ تاپ

اگر دیدید لپ تاپ شما اصلا وای فای پیدا نمی کند و علامت آن نمایش داده نمی شود، می توانید درایو کارت شبکه لپ تاپ را توسط فلش ​​یا سی دی نصب کنید و دوباره اتصال اینترنت بی سیم را بررسی کنید.

 

منبع: troubleshootingcentral


بازدید : 529
سه شنبه 5 مهر 1401 - 10:22
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: